fredag 10 juli 2009

Åh va skönt det känns nu!

Vi har varit på BVC  nu och det gick bra. Vikten är nu 3770g så han följer sin kurva som han ska. Jag frågade oxå om det är ok att han ibland sover 6-7 timmar på natten utan att väcka honom för mat och det tyckte hon absolut var helt ok. Så det känns skönt, då kan jag njuta av dem timmarnas sömn med gott samvete. Dessutom tipsade hon om att jag kunde börja dricka kamomillte som kan hjälp mot hans gasiga mage samt att ge sempers magdroppar. Sen fick jag ju såklart amma där, vilket ioförsig gick bra. Hon visade hur jag kunde hålla honom mer upprätt så han inte sväljer så mkt luft och då tog han faktiskt utan amningsnappen, men bara när hon va i rummet. När hon gick ut släppte han o ville inte, men så e det ju alltid. När dem är med så går det bra, sen sitter man där själv o försöker o det funkar inte. Men skitsamma, jag vet ju hur jag ska göra nu.
Sen somnade han och då kunde vi t.om gå o äta på Mc Donalds o gå på Systemet o allt utan att känna stress för att åka hem med honom. Kändes äntligen som att det faktiskt går att göra saker med honom som inte innebär att man måste vara hemma hela tiden.


Inga kommentarer: