torsdag 16 juli 2009

4 kg!!!

Min stora kille väger nu 4 kg! Han är så stor och duktig nu, känns jättestor skillnad från att han var nyfödd!

Jag känner mig mer och mer kär i min bebis för varje dag som går, nu förstår jag vad folk talar om! Men det handlar verkligen om att lära känna sitt barn och hitta en rytm som man kommer in i. Nu känns inte alls amningen så jobbig som innan, nu går den ju mkt fortare oxå och då känns det lättare tycker jag. Sen vänjer man ju sig. O ibland är det faktiskt riktigt mysigt!

Nu blir det lite semester hemma ett tag, ska bli kul. Lite nervöst oxå men det kommer bli bra!

Just det, va ju på uppföljning på BB i måndags. Det var jättebra, jag träffade läkaren som pratade igenom förlossningen och varför det blev som det blev och allt. Det kändes riktigt skönt att veta att det nog var det bästa beslutet efter som hade fortfarande mådde bra när han kom ut. Hon sa att om dem hade väntat kanske 30-45 min som det minst hade tagit att dra ut honom med sugklocka så skulle han vara mkt påverkad( vad det nu innebär). Jag frågade varför det blev så och hon sa att hon trodde att det kanske va en kombination av att jag öppnade mig långsamt i början men jättesnabbt i slutet. O dessutom eftersom han låg med ansiktet vänt åt fel håll så kanske det oxå påverkade. Men hon menade att jag har 85% el mer chans att kunna föda vanligt nästa gång, och att det inte finns ngt som talar för att detta ska hända igen. Och eftersom jag trots allt öppnade mig helt så kommer det gå mkt snabbare nästa gång.
Så det kändes skönt att höra!

Nu hickas det i vagnen så någon har vaknat som jag tror är hungrig!

Inga kommentarer: