lördag 6 juni 2009

 Så va det 6 juni idag! Hipp Hipp Hurra!! Nej, jag bryr mig inte speciellt om det..

Är lite förbannad efter igår..va ju hos barnmorskan...o ungen i magen har växt ytterligare 3 cm.....3 cm???!!!! Jag vet inte, men det låter ganska mkt på 2 veckor och dessutom så här i slutet. O dessutom sa hon att han sjunkit långt ner i bäckenet o va fixerad, o då tycker man ju att livmodern inte borde växa så mkt mer..?

Dessutom hade jag lite högre blodtryck än vanligt så hon ville att jag skulle gå in där en dag i nästa vecka bara för att ta det. Så pratade hon om havandeskapsförgiftning men jag har inte ont i huvudet eller flimmer för ögonen eller ont i magen..Men jag vet att man kan ha det utan att veta om det och jag fattar inte varför hon inte tog ett urinprov o kollade extra det då??? Åh känns som jag inte står ut längre..nu har jag fn varit i gravid i 9 mån nu får det räcka...BEBIS KOM UT NU!!!!

Bara att ta mig till MVC kommunalt igår gjorde mig helt slut! Fick åka hem o sova flera timmar sen, min kropp orkar inte bära mer vikt nu!!
Det värsta är att jag känner inte av ngt, inte en enda förvärk el molande mensvärk..det är så tråkigt nu så ni fattar inte. Jag vill träffa min bebis nu och jag fattar inte varför han ska ligga där inne och trycka när han är mer än klar och skulle få det mkt bättre utanför min mage. Han borde fatta att hans mamma inte står ut längre, plus att man ju längtar ihjäl sig efter sin lille!!
Idag är det 10 eller 11 dgr till BF, så egentligen kan jag inte klaga ännu..men det gör jag ändå!

Får väl försöka att ta tag i min dag endå, ska troligtvis iväg o grilla ikväll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig. Verkligen! Men på min mödravårdcentral säger dom att blodtrycket går upp när det är dags för födsel. Inte att det skulle vara nån havandeskapsförgiftning på gång. Oroa dig inte utan försök njuta i stället av att allt är lugnt och skönt än så länge. Kram och tack för godsakerna jag fick!
Maria

Anonym sa...

Du e dukti som orkar bära! Han verkar inte ha bråttom den lille mannen, men rätt som det är så kommer han ju! Å ju längre han väntar desto mindre tid behöver ni tillbringa bland tanterna på BB. Lucky you! Å inget blogguppehåll efter födseln. Krysta å sen uppdatera ;) Kram!