torsdag 11 juni 2009

 Nej, nu ska jag skita i detta tror jag!

Igår mailade jag min barnmorska för att höra om provresultaten, så ringde hon upp. Så sa hon att dem skulle gå iväg därifrån som igår då och att svaren kommer tidigast fredag. Men så sa hon oxå att jag måste lägga band på min oro för jag har inte så högt blodtryck och om dem bedömt det som allvarligt skulle dem ha skickat mig till en förlossningsavd direkt. Så ja ba jaha..men tack då...för inget!!

Sen på kvällen när jag hade duschat och smörjde in magen så fick jag helt plötsligt ont i övre delen av magen. Gjorde skitont när jag andades in o om jag böjde mig o så. Så tänkte jag jaha, men fan nu ringer jag till SÖS och frågar iallafall. Så det gjorde jag o sa som det va. Så sa hon att hon skulle läsa min journal och ringa tillbaka. Så under tiden jag väntade på det  så försvann så klar den där smärtan och kände mig skitdum som hade ringt. Men ialf så ringde hon upp igen och sa att hon inte tyckte att jag skulle oroa mig, att hon läst min journal och att jag inte hade så dåliga värden och att magsmärtan lät mer som magkatarr. O efter det så känner jag, att OK, nu får jag fn släppa detta. Jag måste väl kunna lite på att dem vet vad dem gör, och jag har ju faktiskt inga andra symptom ännu. Så hade jag tänkt gå till MVC idag för att ta blodtrycket men nu tänker jag vänta till imorgon så kan A köra mig för det är så jävla jobbigt att åka kommunalt och gå. O imorgon har de förhoppningsvis fått mina provsvar oxå. Så nu tänker jag inte oroa mig mer över havandeskapsförgiftning helt enkelt!!

Däremot hoppas jag verkligen att det sätter igång sig av sig själv nu, idag är det 6 dgr till BF. 

Inga kommentarer: