tisdag 9 juni 2009

Frustration!!

Så gick jag ju till MVC igår och skulle ta blodtrycket igen. O jo, det hade gått upp ännu mer, 130/95 el 135/90, vet inte riktigt, normalt brukar jag ha typ 120/60 ( 70). Så fick jag lämna urinprov och då visade det sig att det fanns protein el vad det är i det, en etta tyckte jag hon sa.

Så sa han då att hon behövde ringa till läkarna för att höra vad man skulle göra med mig nu då. Så tänkte jag att hoppas dem säger att jag måste åka till förlossningen så får dem sätta igång mig! Men ialf, så kom hon o sa att dem skulle ta blodprov. Ja så gjorde hon det, o sen då..nää nu skulle jag gå hem o vila. Får inte göra några ansträngande saker. Nehej, så skulle dem kolla dem proverna om om det är avvikande så ska dem ringa mig. Men dum som jag var frågade jag inte om när!! Men så sa hon att om dem va det får jag inte föda på BB stockholm. Nä, o det skiter jag faktiskt i, bara jag får hjälp att få ut den här bebisen typ NU!

så jag vet inte ännu om jag har havandeskapsförgiftning men proverna visar ju tecken på det o det är jävligt frustrerande att inte veta. Så säger hon att om jag får huvudvärk el flimmer eller ont i övre delen va magen så ska jag ringa direkt. Men just därför går jag o känner efter hela tiden..o tycker att jag har lite huvudvärk osv....

Ush, hatar detta. Jag tycker såhär, om det nu finns misstanke om att jag har det och enda sättet att "bota" havandeskapsförgiftning är ju att få ut barnet. O eftersom jag är fullgången, bebisen är klar varför tar man inte de säkra före det osäkra då o sätter igång förlossningen. Just nu bryr jag mig inte om vart eller hur bara bebisen får komma ut! Funderar nästan på att ringa till förlossningen och säga att jag har huvudvärk ( det vet ju inte dem) bara för att jag ska få komma in o kollas, o så kanske dem säger att vi bör sätta igång den...

Det är så jävla typiskt, allt har varit bra fram till nu men nu ska det klart börja att jävlas...



1 kommentar:

Anonym sa...

=( men usch. Hur har det gått??

Kunde dom inte lagt in dej för observation eller satt igång dej.
Eller det kanske dom har gjort nu?
Hoppas allt e bra!!! kramar