lördag 27 juni 2009

Fint väder och polen har äntligen öppnat!

Inte för att jag kan bada ioför sig men det blir lite stämning SOMMAR!

Igår åkte vi med lilleman till Sickla galleria, det gick ganska bra. Inte så bra att kolla på kläder som hans mamma hade tänkt, fick lite dåligt samvete när alla kollade på honom o bara " sååå liten". Då kändes det som att, kanske är för tidigt att åka ut med såna små. Men samtidigt så måste man ju börja röra på sig, kan inte sitta här inne i lgh framfrör tv:n o amma dygnet runt!

Har tänkt mkt på det här med amningen, tror att det kommer bli så här jag gör. Jag köper en bröstpump för att kunna pumpa ut o ge honom med flaska vid tillfällen som igår t,ex när vi åkte iväg. Där fanns amningsrum o allt, men jag känner mig absolut inte bekväm att sitta o amma in public, dels vill jag inte sitta o flasha mina bröst för okända ( jag vet att det är såå naturligt att amma, men inte för mig)
 och dels stressar det mig jättemkt. Dä tänker jag att det borde vara bättre att vid såna tillfälle ge honom med flaska, o då måste det inte heller vara jag som ger varje gång. Jag ska höra med BVC-sköterskan på måndag när vi ska dit vad hon tycker men jag tror jag ska börja lita mer på hur jag själv känner o vad jag ialf tror blir bäst för oss.

Känns iallafall som det blir bättre och bättre för varje dag som går, vilket är skönt!

1 kommentar:

Lina Johansson sa...

Jag brukar handmjölka och ställa i kylen så min sambo kan ta några av nattpassen, känns faktsikt jätte bra att kunna mata med flaska ibland också, köpte en såndär napp som man ska ha på flaskan som påminner om bröstvårtan. Jag är inte heller så mycket för att amma in public som tur är så har vi faktiskt inte behövt göra det, en gång på en promenad satta vi oss i skuggan under ett träd och där var det då ingen som såg sen så stänger jag in mig i nåt rum när vi är hos mormor/morfar farmor/farfar några fler har vi inte varit på besök hos än :)

Hoppas det löser sig till det bästa det där med amningen! :)

Tror bebisarna mår bra av att ha en mamma som känner sig bekväm, och är man mer bekväm med att mata med flaska in public så är nog också det de bästa för bebisen. Tror de känner av ganska bra om mamma är trygg eller inte!

Sorry för en rörig kommentar! :P