tisdag 21 april 2009

Så trött!

Jag är så dödens trött verkligen. Jag orkar inte vara supergravid längre, iallafall inte samtidigt som jag måste jobba heltid och prestera en massa där, oroa mig över att allt är som det ska med bebisälsklingen, oroa mig för ekonomin ( A´s jobb kanske kommer göra så att dem måste gå ner till 4 dagars arbetsvecka, dvs mkt, mkt mindre pengar i månaden) plus att jag kommer gå på f-penning. Det där med 4 dgr arbetsvecka är dessutom best case scenario, risken finns att dem måste varsla och då ligger nog A pyrt till. Han är ju inte ens med i a-kassan ( ska gå med nu) så då vet i fan hur det ska gå. Stör mig som fn oxå, jag har sagt redan från början " GÅ MED I A-KASSA" men nää då då har det låtit såhär " nej, det går så bra för Scania, de anställer en om dagen o bla bla bla, ingen annan är med i facket "  Nej, jag snackar inte om facket, men a-kassa är rent idiotiskt att inte gå med i. O det kommer visa sig nu!

Dessutom känns det som att det bara är jag i denna lilla familjen som kan planera och tänka frammåt.  Jag tänker på om vi ska binda räntan nu, för det tänker ju inte A på. Jag tänker på allt vi inte köpt till bebisen som vi måste ha. På alla jävla papper som ska skickas till f-kassan. Vad gäller för pappadagarna t.ex. Faderskapsintyg? Åhh det är så jäkla mkt o jag orkar fan inte....

Måste få gnälla lite, men det känns bara tungt nu, både bokstavligt talat och rent mentalt! Längtar så tills lillkillen kommer ut, jag verkligen lääängtar till förlossningen för att det ska vara gjort!

Imorgon ska jag iallafall till barnmorskan ( på lunchen) , så även det kommer bli stressigt..

Nä nu ska jag kolla på Ugly Betty..

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe, "jag snAckar inte om facket" fan va tröga dom e ibland asså, männen, man vill ju bara slÅ! Irriterande att dom lever så i nuet, minut för minut. Det är tur man kan styra upp stuff, hejja dej nu!