onsdag 22 april 2009

I knew it!

Min bebis är stooor!

Idag va jag hos BM och hon skulle mäta magen. Så mätte hon, o bara " nej, så mkt kan den inte ha växt" O så kollade hon datorn. O sen mätte hon igen, sa inget utan skrev in i datorn o sa " ja den har ialf tagit ett rejält hopp upp på kurvan".
Jag har ju följt kurvan perfekt innan, men nu hade den hoppat upp på den övre kurvan, första gången hon mätte fick hon 33cm, och nästa gång fick hon ner den till 32cm...big difference liksom!
Hon sa att det inte är ngt oroväckande, det är värre om den sjunker, men vi skulle se nästa gång om den håller sig på övre kurvan eller hoppar över den...då vet jag inte.
Han låg ialf med huvudet ner men ruckbart, så inte fixerad ännu. Men jag vet att han försöker få det ilar till rejält ibland o det är fn inte skönt!
Annars va hjärtljuden bra 146 slag i minuten hade han.

Så vi får väl se vad detta leder, stor bebis-liten mamma, liten pappa..hur fn går det ihop? El så är han normal men kanske verkar stor för hans mamma är liten? Ingen aning.

Nu är det snart dags för kör-konsert!

Inga kommentarer: