lördag 27 december 2008

Mardröm!

Ush, i natt drömde jag en jättehemsk mardröm!

Jag skulle föda, men min mage var inte mkt större än den är nu men jag var ändå fullt gången tror jag. Iallafall så kom vi och det va en barnmorska som själv va höggravid och en annan tjej som inte va barmmorska men något annat. Iallafall så fick jag lägga mig ner i sängen och A satt igemte. Så bara slog det mig att " shit nu ska jag föda" så fick jag grym ångest..o kom dessutom på att vi hde glömt gå sån andningskurs så det visste jag inte hur man gjorde. Så gick hon som var barnmorska ut, för det skulle ju dröja ett tag. Så det va jag, A och den andra tjejen kvar. Så helt plötsligt kände jag att det gjorde ont o skrek till lite, så kändes det som det va ngt mellan mina ben. Så kände jag där och kände en arm som va ute. Så fick jag panik och sa till den där tjejen att bebisen va på väg och att armen va ute, och bara " ja tyvärr kan jag inte hjälpa till för att påskynda det" jag bara men va fan..o helt plötsligt så bara kände jag att hela ungen kom! Så bara fick jag själv ta upp den på min mage och den va jätteliten och söt men den andades inte. Så jag fick panik och hon den där jävla tjejen bara stod där och gjorde inget...sen vaknade jag!

Det va så himla obehagligt för det kändes så verkligt, men ändå en så sjukt absurd situation..hoppas verkligen inte det va en sanndröm!

Är I helsingborg nu, ska en sväng på stan nu. Åker tillbaka till Oström imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch för mardrömmar!
Du kommer säkert uppleva det så på riktigt sen- alltså att barnmorskorna "inte gör nåt", fast att dom faktiskt gör nåt, och dom har gjort det ganska många gånger oxå. Dom gör bara inte riktikt som man själv vill =)hehe Å det hade ju varit lite coolt om armen kom först, som en liten super man/woman =)

Sofia sa...

Usch ja! Va hemskt. Undrar litet vad de blev dock. Ivan å Linn vet kön på sin nu verkar det som. När ska ni ta reda på det? För det ska ni väl så jag slipper vänta nio månader på det oxå. ;-)

Ses snart!

Pöss