söndag 8 november 2009

Hemskheter!!!

I torsdags rullade Adrian ner från soffan, det gick bra men hjärtat stannade i bröstet på mig när det hände. Nu är ju inte vår soffa så hög och han landade på mattan så han verkar inte tagit skada, grät såklart när det hände men slutade ganska snabbt efter att jag tog upp honom.

I dag fick vi åka till barnakuten med honom..
..han skulle smaka ersättning för första gången,. tänkte kolla så han gillade det ifall han behöver få det någon gång. Han verkade inte ha några problem med att dricka det men ganska snart efteråt märkte man att han verkade rosslig i halsen o blev röd i ansiktet. Sen hörde man hur han fick svårt att andas, han försökte skrika men det kom bara hesa ljud och hela han fick stora utslag o blev jätteröd..Återigen så stannade verkligen hjärtat i bröstet o jag ringde med lipen i halsen till vårdguiden. Hon ville att vi skulle åka in till akuten på Huddinge.
Så i ilfart körde vi dit, vi fick komma in direkt o han fick medicin, både sprutor i benet o vätska att dricka. Troligtvis reagerade han på mjölkproteinet i ersättningen.

Fy fan säger jag...jag va så rädd..min lillalilla älskling, ingenting får hända honom. Det va så hemskt att se honom när han inte kunde skrika o hans hemska utslag...USH!!!

Nu mår han bra igen, om än trött tror jag, själv känner jag mig totalt slut. Vi blev remitterade till en allergimottagning för att utreda om han är allergisk mot komjölken, så fram tills dess ska inte jag heller äta mjölkprodukter. Men det gör jag så gärna för hans skull..

När sånt här händer får jag verkligen dåligt samvete över att jag klagar på honom..jag kan va vaken alla nätter i världen bara han har det bra juh....

Nej, ush nu ser jag fram emot en bättre vecka med 5 månaders födelsedag!!

1 kommentar:

Sofia sa...

HERREGUD! Lilla Adrian. Stackars mamma. FY fasen va hemskt. Då e man inte stor. Tur att det gick bra i alla fall. Va duktig du var! Måste ses snart. Till helgen har jag inget inplanerat. Kanske kan ses då? Dubbeldejt med Maria och Emilia kanske?
Kram till er.

//Fische