torsdag 5 februari 2009

Jag vaknade inatt och hade hemska kramper i magen. Gjorde så himla ont verkligen. Jag fick panik och tänkte, " fan ska jag föda nu eller". Kramperna var mest i övre delen av magen och gick sedan ner som ett band på båda sidor. Jag gick upp iallafall för att gå på toa, och det visade ju sig att min mage inte va i toppform om jag säger så. Men kramperna fortsatt ändå. Tillslut fick jag även spy då jag kände att jag behövde tömma magen mer, efter det va det mer ömt i magen. Men det här är väl inget konstigt när man inte är gravid men hur fan ska man veta när det bara är JAG som har vanligt ont i magen och dålig i magen och när det har något mer bebisen att göra????
Tillslut gick jag iallafall o la mig igen och somnade och sen har det inte kommit tillbaka..men man bli ju så orolig. Vill absolut inte föda NU!

Idag var vi på en föreläsning på eftermiddagen, " Dissa inte utländs kompetens". Det va bra o så, o så i pausen kom en tjej fram till mig och sa att hon va frilansande journalist och frågade om hon fick intervjua mig. Jag ba....åh nej... fan va jobbigt, men jag va ju feg som vanligt och kunde inte säga nej. Så skulle hon fråga vad jag hade pluggat och hur svårt/lätt jag tyckt det va att få jobb efter osv.. Det va väl ok, men kändes ju tramsigt, dessutom skulle hon ha ett kort på mig vilket kändes sååå pinigt. Tidningen tror jag hette " Mitt i världen" el nåt..skulle komma ut på måndag, hon skulle skicka ett ex till mig iallafall.

Känns typiskt att jag alltid ska råka ut för sånt, eller iallafall att folk ska komma fram o prata och fråga saker. Jag hatar det! Värst är ioför sig när äckliga och ofta utländska eller fylle- gubbar ska snacka i tunnelbanan..man bara neeeeej!  Låt mig va!!!! Utstrålar jag KOM O SNACKA MED MIG ELLER??

Skönt att det är fredag imorgon, gick hem tidigare idag från föreläsningen, var orolig för min mage men det känns bättre nu. Hoppas det förblir så. Kollade på nätet idag på en sån angel sound som man kan lyssna på bebisens hjärtljud med. Men jag vet inte..man kanske bara får mer ångest av det, o tänk om man inte hittar hjärtljud o så..men om bara den kunde börja sparka så jag känner det så har man iallafall det att gå efter!

Inga kommentarer: