måndag 8 februari 2010

Ush,idag är ingen bra dag, el ialf känner jag mig inte bra.

Två skäl:

I lördags hade jag en riktigt trevlig kväll hemma hos Erica, med god mat o massa vin. Med betoning på massa vin! Iallafall tillräckligt för att jag skulle bli rejält bakis dagen efter. Jag HATAR vara bakis, det finns inget värre tillstånd. Illamående, huvudvärk, trötthet kryddat med ångesten man har för att man vet att man själv har orsakat sig detta.." varför skulle jag dricka så mkt...fan va onödigt" osv...
Nu va det så länge sen så jag hade glömt bort lite hur hemskt det verkligen är..men nu vet jag, o det är inte värt det! Man kan ha trevligt med mindre vin..normalt mkt vin t.om.

Så idag känner jag mig typ som 20 år och har ångest över att min bakfylla fortfarande känns av efter i lördags.

Dessutom har Adrian fått influensavaccin sprutan idag, vi var hela fm på allergienheten och där pricktestade dem honom med vaccinet, han reagerade inte alls så då fick han vaccinet. Har varit i valet o kvalet angående detta. Dels för att han är äggallergiker och dels för att nu känns det ju inte som det är ngn fara längre. Men samtidigt är jag så rädd att han skulle bli riktigt dålig ifall han får det, o det sägs ju att det ska komma nya våger av den till våren. Men som sagt, nu har han fått det. Vi fick stanna kvar där ett tag efter för observation men han visade inga tecken på att reagera så det var skönt. Men jag är ändå nojig, reaktionen kan ju komma mkt senare så nu stirrar jag typ storögt på honom hela tiden för att se minsta tecken. Fast han verkar vara som vanligt så jag är ganska säker på att det blir bra.

Så som sagt, ångest för bakfylla och rädsla att min skatt ska må dåligt är ingen bra kombination, o därför är min måndag inge bra....

1 kommentar:

Lina Johansson sa...

sv: tackar! :D Tiden bara flyger förbi, dom små blir stora sååå snabbt.

Hoppas din dag blir bättre! :)