onsdag 11 maj 2011

Studenternas tid...



Så har allt börjat blomma och slå ut i naturen. Det är oerhört vackert ute just nu när allt är så sprött och nyutslaget.
Har haft en underbart skön dag, en kort utbildning fram till 10, därefter häng på stan men sköna kollegor i fina vädret. Lunch i solen och sen intressant utbildning i neuropsykiatri på eftermiddagen. Lyssnade på en mamma berätta om sin erfarenhet av två döttrar med aspberger och ADHD och en kvinna som själv har dessa diagnoser.
Fick även till min enormt stora lättnad höra att min lilla bus ätit 3 portioner mat på förskolan, som balsam för ett oroligt mammahjärta. Jag tror bestämt vi är på väg tillbaka till lite lugn och harmoni i denna familjen.

Och för att återknyta till studenten..blir alltid nostalgisk vid denna tiden på året, minns min egen student som igår och kan ibland önska mig tillbaka till tiden som nu känns så okomplicerad och enkel...men..så kände man ju inte då.

Inga kommentarer: